Emre Akal
The Hotel Pink Lulu is a state-subsidized, digital ark project. A virtual world that promises total freedom and escape from the world. Numerous avatars meet in the corridors and lounges of the hotel. They are the left behind, the escapists, the curious and the failed - the pioneers of a digital post-gender world. A world in which the flawed body is discarded. Under the strict supervision of Lulu 6.0 - the omniscient gatekeeper of this virtual land of milk and honey - new identities are assumed, long-cherished life dreams are fulfilled, fantasies of violence are lived out.
But what happens when all these wishes are fulfilled? What if the escape into the digital world does not remain a temporary state, but manifests itself into a new reality? What if the illusory reality feels more real and correct than the analog life? Then the virtual dream can quickly become a nightmare. As it becomes increasingly difficult for the avatars to leave the hotel, resistance gradually forms. Because even in the Hotel Pink Lulu - the place of unlimited possibilities - some guests are more equal than others.
In his world-spanning play, Emre Akal deals with the digital penetration of our lives. A penetration that runs through all levels of society. HOTEL PINK LULU is not a pessimistic manifesto on technology, but a reminder of the excessive demands of digital migration and the present in which we are.
Süddeutsche Zeitung
[E]s steckt in seinem Stück eine große Sehnsucht nach analoger Menschlichkeit. Und genau das ist es, was das Theater anderen Medien voraushat: die analoge Menschlichkeit.
Jury-Begründung exil-DramatikerInnenpreis'Hotel Pink Lulu' ist ein witziger, sehr aktueller Text über Eskapismus, über Konsum als Trost gegen jegliche Form von Traurigkeit und darüber, wie großartig und doch überfordernd die digitale Durchdringung all unserer Lebensbereiche geraten kann – eine Überforderung, die der überbordende Text als Herausforderung an das Theater weitergibt.
HOTEL PINK LULU ist ein witziger, sehr aktueller Text über Eskapismus, über Konsum als Trost gegen jegliche Form von Traurigkeit und darüber, wie großartig und doch überfordernd die digitale Durchdringung all unserer Lebensbereiche geraten kann – eine Überforderung, die der überbordende Text als Herausforderung an das Theater weitergibt.